Fiskejournalen blir en del av mediahuset 3F. Foto: Ulf Börjesson

Fiskejournalen blir del av ett stort mediahus för jakt och fiske

Publisert Sist oppdatert

Fiskejournalen tillsammans med övriga tidningar i Jakt och Fiskejournalen Sverige AB går samman med filmmakarna Jakt är Jakt. Resultatet blir det största mediehuset i Sverige för jakt och fiske.

Jaktmarker & Fiskevatten har fram tills idag ägts av Jakt och Fiskejournalen Sverige AB, som hör till Svenska Media AB, Byggfakta Group. Nu bildas det nya bolaget 3F, Furs, Fins & Feathers tillsammans med Jakt är Jakt Scandinavia AB, som ligger bakom youtubekanalen Jakt är Jakt, samt sajten Jakt är jakt.

Det nya bolaget består av Fiskejournalen, Allt om flugfiske Jaktmarker och Fiskevatten, Jaktjournalen och Jakt är jakt.

– Framtiden känns spännande. Jakt är jakt är mycket duktiga på att skapa rörligt content. Detta hoppas vi kunna ta del av och på så vis erbjuda er läsare underhållande jakt- och fiskefilm, säger Per Jonson, chefredaktör, Jaktmarker & Fiskevatten.

Jakt är Jakt är för de allra flesta jägare synonymt med youtubekanalen med samma namn som erbjudit spännande och underhållande jaktfilmer sedan 2015 Kanalen är i särklass Sveriges största plattform för jaktfilm, med 72 100 prenumeranter.

Förutom medieverksamheten kommer 3F driva e-handel för sportfiskare på fiskejournalen.se och e-handel för jägare på jaktarjakt.se Med starka varumärken och stor bredd på utbudet, blir 3F Sveriges största mediehus för jakt och sportfiske.

3F förväntas omsätta cirka 60 miljoner under 2023 och har cirka 30 personer anställda.

-Som Sveriges största digitala jaktkanal ser vi en oerhörd möjlighet i att bredda vårt erbjudande för att även underhålla och inspirera sportfiskaren. Det finns ett stort överlapp bland Sveriges jakt- och fiskeintresserade och det här är en grupp som vi nu vill erbjuda ännu mer värde till, säger Roger Manfredsson, VD 3F.