Brevkampanjen uppmärksammas

Publicerad

Fiskejournalens brevkampanj till Eskil Erlandsson sprider sig allt mer i media. Senast uppmärksammade Uppdrag granskning de drygt 4000 brev som hittills skickats.
Efter att Uppdrag granskning riktat ljuset mot laxpolitiken och Eskil Erlandsson startade Fiskejournalen en brevkampanj, där vi kräver svar på ett antal frågor. Gensvaret har varit enorm och Erlandsson har över 4000 brev i sin inkorg, där alla kräver svar på ett antal vitala frågor som bland annat rör förvaltningen av östersjölaxen, vattenkraft och husbehovsfiske.
I takt med att kampanjen spridit sig har också annan media uppmärksammat det engagemang som kampanjen har kanaliserat. Senast i raden är Uppdrag granskning som refererar till kampanjen både i en artikel och i senaste avsnittet (Spola fram till 49:57 minuter) av tv-programmet.

På vår sida Engagera dig kan du med några klick skicka ett brevet. Klicka här för att komma till webbformuläret.
Se Svt:s Uppdrag granskning om laxpolitiken.
Missa inte tidigare notiser i ämnet.
Morgan Fihn