Abborrfemman igång – kan butikerna besegra proffsen?
Det finns ett helt buffébord för den som vill följa inspirerande tävlingsfiske hemma i tv-soffan. När Perch Fight 2019 nyligen lagts till handlingarna så har exempelvis Abborrfemman tagit vid.
Abborrfemman är ett lite unikt tävlingskoncept som dessutom har mycket hjärta och humor. Den första episoden av sex ligger nu ute för beskådan på youtube, men vi är förstås nyfikna på hur ”Lubbe” som är programledare vill beskriva denna serie som produceras av Bläcksquid Inc. Runby media och Palmqvist media.
– Abborrfemman är den första produktionen av sitt slag från ”Tackle shop productions”. Precis som i ”Gäddfemman 2018” så tävlar våra butiker mot varandra. Böjda spön, Sportfiskegiganten, Sporting, Jiggar.nu och Upplev. Men denna gång får de besök av olika leverantörer som kommer med nya, friska krafter varje fiskedag och tävlar som ett eget ”utmanarteam”. Håller butikerna pall mot dessa proffs? Alla fiskar på samma villkor med samma utrustning och utgår från samma startplats, berättar ”Lubbe”.
Utmanarteamet byts ut 3 gånger under dessa 6 episoder, och det är Team Westin, Team MojoBoats/Rapala och Team Illex/Gunki. Frågan är alltså om butikerna kan slå ett sådant dream-team? Det återstår att se!
Abborrfemman sänds på youtubekanalen Tackle shop productions varje lördag kl 19:00 .
Episod 1 av Abborrfemman 2019 finns här: