Öldraget från Carlsberg - ska påminna om risken med alkohol

Ölmärket går ihop med Claes Claesson

Carlsberg lanserar nu "Drunkenbait", ett drag vars primära syfte inte inte är att fånga stora gäddor. I kampanjen "fiska inte dragen" vill man påminna sportfiskare om att välja alkoholfritt på sjön.

En Sifo-undersökning på uppdrag av Carlsberg visar att 40 procent av svenskarna är benägna att fiska onyktert. Tittar man bara på männen är siffran 55 procent. Under juli och augusti sker de flesta drunkningsolyckorna, därför lanseras draget ihop med nykterhetskampanjen. 

Draget föreställer en fiskare som blivit för rund under fötterna och drunknat. Drunkbait är framtagen med hjälp av fiskeprofilen Claes ”Svartzonker” Claesson, som hoppas på säkrare och nyktrare fiske. 

Läs vidare med Premium

Är du redan prenumerant? Logga in

  • ✔️ Tillgång till exklusivt innehåll
  • ✔️ Läs alla låsta artiklar
  • ✔️ Direkt tillgång till e-tidningen
  • ✔️ Tillgång till arkivet
  • ✔️ Tillgång till medlemsrabatter

JUST NU!

Prova Premium gratis i 3 månader!

0:- /mån

Därefter 39 kr/ mån - Ingen bindningstid, avbryt när som helst.

Prenumerera